Díky stylové dřevěné podlaze bude každý komerční prostor vypadat elegantně a lákavě, ale co je potřeba, aby byla vydrána správná podlaha, která je vysoce odolná nečistotám a opotřebení. Steve Clent, globální ředitele klientské peče společnosti Havwoods, se podělí o své myšlenky a tipy ohledně výběru správné dřevěné podlahy pro komerční projekt.
Jaké možnosti mají designéři, když chtějí použit dřevěné podlahy v komerčních projektech?
Když uvažujeme o dřevěných podlahách, často si představujeme středně veliká prkna dubu a různé obdélníkové formáty, možná proto, že tohoto formátu vidíme hodně na trhu a jako vinylové produkty.
Dřevěné podlahy jsou však k dispozici v široké škále druhů, tónů, vzorů, šířek a délek prken, samozřejmě se širokou škálou možností formátu. Dřevěné podlahy lze snadno ošetřit pomocí laků, které mají téměř neomezené možnosti tónování. K dispozici jsou také oleje, UV oleje a moření, které nabízejí nekonečné škály tónů, a přitom si zachovávají přirozený saténový povrch dřeva.
Kromě skutečně regenerovaného dřeva do mnoha naších projektů nyní zahrnuje i další druhy povrchových uprav dřeva, jako jsou obyčejné řezání, křížové řezání a sekání dřeva, které vytvářejí v prostoru autentický vintage styl.
Dřevěná podlaha téměř nemá omezení pro vaši fantazii. Přirozenou hloubku tónu, možnosti charakteru zrna v kombinaci s finální povrchovou úpravou dřeva nemá žádný jiný produkt. Navíc dřevěná podlaha nabízí poutavý pocit zákazníkům, kteří vstupují do obchodu s touto krásnou dřevěnou podlahou.
Nezapomeňme na stěny! Když dáme dřevo na stěny, vytváří se nám úžasný prvek, který dodává teplo, změkčuje akustiku a dodává hloubku než obyčejný rovný studený povrch.
Mohou být různé formáty podlahy instalovány společně?
Je zcela možné použít jednopruhový vzor, společně s rybí kostí a chevronem nebo jinými vzory. Často rozdělujeme prostory na zóny právě těmito různými vzory. Jednopruhový vzor lze kombinovat s rybí kostí nebo dokonce s vložkou Versailles.
Kromě toho můžeme nabídnout různé druhy dřeva zase v různých vzorech, které lze instalovat společně. A tak vytvářet ohromující zóny využitím různých tónů a zrnitých efektů v jednom prostoru.
A co když použijeme jiný materiál, než dřevo?
Dřevěné podlahy jsou krásné a umožňují nám zažít něco jedinečného v prostředí, ve kterém jsou instalovány, možná jako žádný jiný produkt. Vyvolávají v nás biofilní sympatii, která nás vrací zpět do přírody: například ten závan čerstvého vzduchu na venkově. Je to jeden z naturálních produktů, u kterého prostě „cítíte se dobře“. Stručně řečeno, v žádné kategorii produktů neexistuje nic jako „přírodní řešení“ a dřevo je samozřejmá volba. Rozdíl je vždycky „vidět, slyšet a citit“.
V praxi se dřevěné podlahy instalují a udržují stejně snadno jako vinyl. A porovnaní konečných nákladů na instalaci každého typu výrobku přináší ve prospěch dřeva několik příjemných překvapení.
Na co musíme dát pozor při výběru dřevěné podlahy pro obchodní prostory?
Při výběru dřevěné podlahy, je důležité vzít v úvahu úroveň provozu, který podlaha zažije. To bude důležitým faktorem nejen při výběru nejvhodnějšího dřeva, ale také při výběru úpravy dřeva, jako je lak, olej nebo UV olej.
Existují nějaké konkrétní výrobky z dřevěné podlahy, které byste doporučili pro maloobchodní prostor, a proč?
V zásadě existují dva typy dřevěných podlah, podlahy z masivního dřeva nebo vícevrstvé podlahy.
Masivní dřevěné podlahy bývají prvotřídní s menším zrnitým charakterem a suky, s menší šířkou a méně stabilní v místech, kde se může měnit teplota nebo vlhkost.
Doporučil bych vícevrstvé dřevěné podlahy pro obchody s vysokou zátěží, protože nabízejí mnohem širší škálu možností povrchových úprav, víc možností šířky a délky prken, jakož i stabilitu v prostředích, kde se mohou měnit teploty a vlhkost. Inženýrské dřevěné podlahy se také snáze a rychleji instalují a jsou velmi odolné.
Co se stane, když se poškodí dřevěná podlaha v obchodním prostoru, je třeba ji vyměnit?
Pokud dojde k poškození, často se stává, že určité oblasti podlahy lze opravit nebo vyměnit. I jednotlivá prkna mohou být deinstalovány a na jejich místo mohou být vložena nová prkna. Pokud na lakované podlaze dojde k lehkému poškození povrchu, lze podlahu přebrousit a znovu nalakovat. Naolejované podlahy s UV olejem také lze brousit, navíc jenom v určitých oblastech, takže oprava proběhne rychle a snadno.
Existují nějaké další tipy, které byste mohl nabídnout klientovi, který hledá dřevěné podlahy pro svůj maloobchod?
Dřevěné podlahy opravdu vydří hodně za podmínku, že je vybrán správný produkt. Kromě možností designu a vizuálu, kterého chcete dosáhnout, je dobré pečlivě zvážit úroveň zatíženosti, které podlaha zažije.
Pamatujte si také, že vícevrstvé dřevěné podlahy lze časem brousit a čistit, aby se prodloužila jejích životnost. Dřevěné podlahy „pozitivně“ reagují na každodenní vytírání pomocí produktů, které nejen čistí podlahu, ale doplňují povrchovou úpravu.
Poslední otázka: maloobchod prošel v důsledku pandemie náročnými obdobími, jaká je budoucnost maloobchodních prodejen?
Říci, že maloobchod již má za sebou „těžké období“ znamená, neříct nic. Trh je teď extrémně drsný, dost nasycený a maloobchodní podniky se neustále mění, přemisťují své značky a předělavají své obchody tak, aby nabízely ještě lepší nákupní zážitky.
Věřím, že „nový“ maloobchodní trh bude se chovat pozitivně, bude zaměřený nejen na vzhled obchodů, ale také na pocity každého spotřebitele. Maloobchodní nákup není jen o prodávaném produktu, ale o tom, jak se spotřebitel cítí, když je v obchodě. Ten pocit bude nyní hrát hlavní roli a ovlivní výši prodeje daného obchodu.
Čerpejte inspiraci a rady každý týden
Přinášíme prověřené tipy a rady, které zaručeně fungují a stojí za vyzkoušení a nejen ze světa podlah. Novinky v technologiích a ze všech oblastí staveb.